ПриватБанк попереджає про активізацію телефонних шахраїв

23.01.2017 | 15:03
Фото Володимира Кравченка

Фахівці радять не розголошувати конфіденційних даних, таких, як ПІН-код карти, пароль доступу до рахунку або послуг банку, CVV-код картки

Останнім часом користувачі в соціальних мережах знову почали говорити про спроби шахраїв обманним шляхом заволодіти їх грошовими коштами.

Співробітники ПриватБанку також отримали багато сигналів від клієнтів про отримані ними SMS з інформацією про те, що їхні рахунки та картки блокуються з різних причин. Також клієнти отримували дзвінки нібито від служби безпеки банку. Невідомі по телефону намагалися дізнатися конфіденційні дані клієнтів.

Фахівці звертають увагу, що ці повідомлення є фейковими, і просять ігнорувати цю інформацію, не телефонувати на зазначені в SMS номери.

Вони також наголошують, що співробітники ПриватБанку ніколи не запитують конфіденційні дані клієнта у телефонному режимі.

Щоб убезпечити себе від шахрайства, слід завжди пам'ятати, що головна умова фінансової безпеки – нерозголошення конфіденційних даних, таких, як ПІН-код карти, пароль доступу до рахунку або послуг банку, CVV-код картки, термін її дії, номер паспорта, ІПН і таке інше. Це банківська таємниця, і передача її третім особам категорично заборонена.

Ще один спосіб шахрайства – розсилка на електронні адреси посилань на фішингові сайти. У листі вказана пряме посилання на «липовий» сайт, зовні не відрізняється від  справжнього. Опинившись на такому сайті, користувач може повідомити шахраям цінну інформацію, що дозволяє отримати доступ до акаунтів та банківських рахунків.

Фішинг – один з різновидів соціальної інженерії, заснованої на незнанні користувачами основ мережевої безпеки. Зокрема, багато хто не знає простого факту: сервіси (і банки в т.ч.) не надсилали листів з проханнями повідомити свої облікові дані, паролі та інше. Для захисту від фішингу виробники основних інтернет-браузерів домовилися про  застосування однакових способів інформування користувачів про те, що вони відкрили підозрілий сайт, який може належати шахраям. Нові версії браузерів уже мають таку можливість, яка відповідно іменується «анти-фішинг». Співробітники ПриватБанку також рекомендують не заходити по посиланнях, які приходять в несподіваних листах на електронну пошту. До речі, таким чином ви забезпечите свій комп'ютер або смартфон і від вірусів.

Існує кілька простих правил, дотримуючись яких ви ніколи не станете жертвою шахраїв.

ПриватБанк завжди гарантує збереження коштів клієнта, але й він має дбати про безпеку своїх грошей.

Фахівці банку склали 10 простих правил, дотримуючись яких клієнти зможуть не стати жертвами шахраїв:

Правило № 1. Зберігайте свій ПІН-код, логін та пароль від Приват24 у недоступному для сторонніх людей місці і нікому їх не називайте.

Правило № 2. Ніколи не просіть незнайомих людей допомогти вам скористатися пластиковою карткою.

Правило № 3. Використовуйте Приват24, дотримуючись заходів безпеки.

Правило № 4. Забезпечте безпеку зберігання та використання ключів електронного цифрового підпису (для бізнесу).

Правило № 5. Ніколи не надавайте інформацію про свої картки третім особам, навіть якщо вони звертаються до вас нібито від імені банку.

Правило № 6. Будьте пильні, якщо вам приходять SMS невідомого авторства з проханням відправити отриманий код або дивний набір команд на інший номер.

Правило № 7 . Під час оплати покупок в Інтернеті будьте обережні й не розголошуйте особисті дані.

Правило № 8. Використовуйте надійні паролі і нікому їх не передавайте.

Правило № 9. Будьте завжди на зв'язку з ПриватБанком.

Правило № 10. Уважно огляньте банкомат перед використанням.

На знімку: керівник Головного регіонального управління ПриватБанку в Харківській області Андрій Терещенко спілкується з клієнтами установи (архівне фото).

Фото Володимира Кравченка

Читайте також

Революція Гідності. Згадаймо головне

21.11.2021 | 12:28

Ніколи не кажіть, що ідеали Майдану сплюндровані, його надії не справдилися, а рішення не виконані. Це – неправда!  / Укрінформ підготував матеріал до видатної дати